Nyheter


Golfstore og TrackMan starter et samarbeid

Golfstore innleder i disse dager partnerskap med bransjeledende TrackMan. Med banebrytende teknologi tilbyr TrackMan en komplett løsning som inkluderer alt fra trening (leksjoner og fittings) til innendørs simulatorer og driving range-teknologi for trening og underholdning.

– Det å investere i teknologi til launch monitors, Custom fitting studios, simulatorer og driving range har hatt stor innvirkning på medlemmenes aktiviteter det siste tiåret. Vi er veldig glade for at vi kan ønske en så sterk merkevare som TrackMan velkommen til Golfstore, sier Alexander Anderson, Commercial Manager, Golfstore Group.

Fra 1. mars er TrackMan en utvalgt "Partner Supplier", og vi hos Golfstore ser frem til et givende og langsiktig partnerskap. Med TrackMan vil våre medlemmer styrke sin posisjon på markedet og få mulighet til å utvikle virksomheten videre.

– Vi er veldig glade for å bli med i Golfstore og ser frem til å jobbe med Golfstores medlemmer. Jeg er imponert over den støtten og utvalget av tjenester som er tilgjengelige for medlemmene, og jeg ser TrackMan som en naturlig del av gruppen, sier Mike Malone, VP Golf Sales & BD EMEA Sales hos TrackMan.


Emma Stjernlöf blir Årets forretningskvinne

I januar 2020 overtok Emma Stjernlöf som administrerende direktør i Röhnisch Sportswear. I år ble hun kåret til Årets forretningskvinne i den svenske sportsbransjen 2021. Golfstore møtte Emma for å snakke om vellykkede endringsreiser og sporty golfklær. Og for å gratulere, selvfølgelig!

Årets forretningskvinne er en prestisjefylt pris som deles ut årlig av Svenskt Sportforum. Ved å anerkjenne fremgangsrike kvinner i sportsbransjen, ønsker man å inspirere flere til å gå helt til topps. Emma blir blant annet hyllet for den imponerende forandringsreisen hun har gjort med Röhnisch, og på Golfstore er vi selvfølgelig nysgjerrige på hennes reaksjon. Hvordan føles det å vinne?


Bærekraftig tenkning gjør oss til bedre golfere

I nyere tid har mange bransjer lidd av en fallende tilførsel av varer, og golfverdenen er ikke noe unntak. Dette skyldes i stor grad mangel på produksjonskapasitet i kjølvannet av pandemien, men også en stadig tydeligere mangel på materialer som direkte påvirker industrien. For oss som forbrukere betyr dette generelt færre produkter i butikkene, men også lengre leveringstider når det gjelder enkelte bestillingsvarer.

Samtidig som tilgjengeligheten av nye produkter avtar, har antall golfere vokst betydelig. Bare i USA ser vi at antallet nye golfere har økt med 6,2 millioner de siste to årene. Dette betyr at etterspørselen etter køller, vogner og bager i dag er større enn noen gang.


Nå styrker vi markedsavdelingen

Nå styrker vi markedsavdelingen på Golfstore! Vi ønsker Agnes Johansson og Filip Johansson hjertelig velkommen til teamet vårt! Agnes kommer nylig fra Aktivitus, et selskap som er ledende innen fysiologiske tester, og Filip har nettopp kommet tilbake fra Evansville i USA hvor han har studert Sports Communications med fokus på PR.
Hos oss i Golfstore vil de ha en viktig rolle i det aktuelle varemerke- og kampanjearbeidet for å drive trafikk til butikkene våre. Men best av alt er at vi får flere ressurser til å støtte våre medlemmer med markedsføring i de forskjellige kanalene! Og det føles selvfølgelig veldig bra, sier markedssjef Margaretha Bolin.

Hvis du gjerne vil vite mer, kan du kontakte oss på marketing@golfstore.se
Hvis du vil vite mer om hva det vil si å bli medlem av Golfstore, kan du kontakte memberservices@golfstore.se

 


”Sammen styrker vi vårt tilbud”

Et nært og godt samarbeid med både leverandører og medlemmer har alltid hatt høyeste prioritet hos Golfstore. Vi styrker nå vår innkjøpsavdeling ytterligere og ønsker Fredrik Lindegård velkommen som Commercial Coordinator.

Fredrik, som kommer fra Acushnet, har en lang og solid bakgrunn fra golfverdenen.
“Som femtenåring begynte jeg å jobbe som banearbeider på Örestad GK, og jeg har også jobbet på Forsbacka, Skyrup og Bokskogens Golfklubb. Golf har alltid vært første prioritet for meg, og under min utdannelse ved Linnéuniversitetet i Växjö, der jeg studerte Coaching and Sport Management, var fokus en selvfølge,” sier Fredrik. 

Les mer.


Golfstore og Kinexit innleder sentralt samarbeid

Vi er glade for å fortelle at Golfstore og Kinexit fra og med 1. august 2021 begynner et sentralt samarbeid i alle de 6 Golfstore-landene. 

Kinexit er en Online Fitness Plattform for golftrenere der du kan måle, analysere og formidle individuell golf fitness på en enkel måte.

Klikk her for å lese Kinexits pressemelding

 

 


Nytt personal i innkjøpsavdelingen

Vi ønsker en ny kollega velkommen til innkjøpsteamet vårt: Fredrik Lindegård! Fredrik kommer sist fra Acushnet, hvor han jobbet som innselger hos Inside Sales / Corporate. Hos oss i Golfstore vil Fredrik ha en viktig, koordinerende rolle i sortimentsutvalget og innkjøpsprosessen, og vi gleder oss veldig til å begynne å jobbe sammen. 2. august er Fredrik på plass - inntil da ønsker vi ham og dere alle en riktig fin sommer!

 


Eierskap gir Golfstore unike fordeler

Med rundt 300 butikker i seks ulike land er Golfstore en av Europas største butikkjeder innen golf – men det er ikke det eneste som gjør vår organisasjon unik. Golfstore er en 100 % medlemseiet franchise-kjede, og nettopp eierskapet er en av forklaringene bak vår suksess. 

Les mer.


Vi hjelper våre medlemmer med å gjøre bedre forretninger.

Gustaf Hansson tar steget fra sortimentskoordinator til regionssjef for Norden, og blir dermed en viktig aktør i vår nystartede salgsavdeling. Et av målene er å øke lønnsomheten for våre medlemmer og gi mer individuelt tilpasset støtte til butikkene. 

Les mer.


Årets golfnyheter er her!

Golfåret 2021 byr på mange nyheter og store produktlanseringer. Golfstores kunnskapsrike sortimentsråd har som vanlig gjort en solid jobb og valgt ut de beste produktene i hvert prisklasse. Vi lar Alexander Anderson, Commercial Manager i Golfstore, vise oss noen av årets mest spennende nyheter. 

Les mer.


2020 – et år som vil gå inn i historien

På mange måter har 2020 vært et historisk år som nå er over. Vi har lært oss nye begrep og ord, som sosial distansering, koronatilpassede aktiviteter og selvisolering. Land har stengt ned og reising mellom land er mer eller mindre stoppet siden Covid-19 spredte seg over hele verden. Vi har måttet innstille oss og omstille oss. Pandemien har ikke etterlatt noen upåvirket, og vi føler med dem som har blitt rammet og som har mistet sine kjære på grunn av viruset.

Et sammendrag av golfåret fra oss på Golfstore inkluderer vanligvis tanker om hvordan været har påvirket golfbanene våre, om produktnyheter, antall golfere i Norge og hvordan vi kan lykkes med å øke interessen for sporten og nå ut til nye unge golfere. Alt dette er fremdeles relevant, men det overskygges av Corona-pandemien som har påvirket alle i verden på en eller annen måte.

Vi ser tilbake på et år der vi vekslet mellom fortvilelse og håp. Fra et bedriftsperspektiv opplevde vi i utgangspunktet en frykt, som mange andre selskaper, for at leveranser fra Asia ville utebli. Deretter begynte land i Europa å stenge, og da forsto vi at det kan påvirke golfere og til syvende og sist våre medlemmer.
Ettersom vi har virksomhet i forskjellige deler av Europa, har vi sett hvor forskjellig pandemien har påvirket markedene våre.

Velg butikk

    Takk for din forespørsel. Produktet er lagt i handlekurven.

    Til min forespørsel